Som rubriken säger så skulle jag vilja se en attitydförändring hos en del av deltagarna i mellangruppen. Jag är trött på att intruktörernas instruktioner ignoreras vid sparringövningarna.
Jag lär mig ingenting av en sluggfest när motståndaren vevar för fulla muggar och fullständigt struntar i att utföra tekniker på rätt sätt. Jag är inte tillräckligt duktig än för att köra sparring på 50-70% kraft och det tror jag med all respekt att ingen i mellangruppen är. Ändo går man in i endel sparringronder och försöker utföra teknikerna vi övat på under träningen men möts direkt av något slag mot huvudet så man nästan ser stjärnor.
Som jag känner nu så tar man en partner i början som man trivs med men man vill inte byta partner under sparringen även fast det är jätteviktigt för att utvecklas men jag vill helt ärligt inte sparras med ett rötägg (ursäkta uttrycket)
jag hoppas att våra duktiga tränare ser över det här problemet mer. Men framförallt att ni som tränar i mellangruppen går in med inställningen att sparringövningarna är till för att båda parter ska lära sig någonting. Inte med inställningen att dunka ner din partner UFC style.